Reklama towarzyszy ludziom od zarania dziejów. Jest to związane zarówno z informacja przekazywaną od kupca do klienta, jak i chęcią zarobku i rozpromowania produktów lub usług właśnie swojej firmy. Reklama w mediach tradycyjnych jakim jest radio, telewizja lub gazety, czyli ery sprzed Internetu bazowała i bazuje na dużej sezonowości. Wystarczy przykład, gdzie reklama telewizyjna związana z preparatami na przeziębienie i gorączkę pojawia się dużo częściej jesienią i zimą, kiedy objawy chorobowe u większości ludzi nasilają się z powodu pory roku. Rok do roku kolejne firmy prześcigają się w wymyślaniu spotów reklamowych, tylko po to aby trafiły w odpowiednim czasie do odpowiednich odbiorców. Telewizyjne medium działa ruchem, obrazem i dźwiękiem, dlatego tym wszystkim może oddziaływać na potencjalnego klienta, potencjalny sprzedawca. Co lepiej! Powtarzanie reklam w dłuższej perspektywie korzystnie wpływa na naszą pamięć, bo w nią zapadają. Kwestia ogłupiania przez reklamę w telewizji była już dawno rozstrzygana na niekorzyść spotów reklamowych. Prawdą nie do podważenia jest jednak to, że dobrze nagrana i emitowana w odpowiednim czasie kampania reklamowa w telewizji to żyła złota dla marketingu danej marki. Nowe technologie usprawniają przekaz, jednakże reklama telewizyjna działa tak długo, że jest po prostu mocną konkurencją w stosunku do digital marketingu. Obecność marki w telewizji zawsze planuje się z dużym zapasem czasowym na realizację i dystrybucję. Stacje telewizyjne otwierają sprzedaże w cyklach miesięcznych, tak zazwyczaj na początku każdego miesiąca, który poprzedza sprzedawany okres.
Lubię oglądać telewizję. Ciekawy artykuł.
Nie wiedziałem, że na oglądalność zwykłej telewizji wpływa tak wiele składowych. Bardzo przydatny artykuł.