Zaznacz stronę

Pracując nad content marketingiem przy dużych kampaniach reklamowych nigdy nie będzie się miało tak szybkich wyników jak przy innych rodzajach. Spowodowane jest to sposobem odbioru i rodzajem właśnie tego marketingu. Content marketing to zawsze długofalowa strategia budowania relacji z odbiorcą treści. Oczywiście, że można zadziałać natychmiastowo, jak na przykład rabatując i organizując promocje, jednakże działania długofalowe jak wywoływanie poruszenia emocjonalnego w kliencie działa jak film akcji w zwolnionym tempie. Trzeba mieć na uwadze to, ze większość rzeczy budowana lub tworzona długofalowo obradza w zaufanie, które bardzo łatwo można stracić. Przyzwyczajenie klienta do marki i firmy również ma swoje odbicie w content marketingu. Dlatego działania w tej sferze reklamy to przykładowo budowanie świadomości marki poprzez prace marketera, który zwraca uwagę klienta na Twoją firmę, informuje potencjalnego nabywcę o istnieniu takiej usługi lub produktu. Kolejne działania to strefa ekspercka i działania na lepsze postrzeganie marki przez jej klientów. Delikatne wpływanie na wybory poprzez inicjowanie danego produktu lub usługi, które dalekie jest od nachalnego promowania. Wszystko to jest rozwleczone w czasie i dobrze maskowane, daje to poczucie, że klient jednak wybiera samodzielnie. W ten czy inny sposób content marketing daje bardzo dobre wyniki sprzedażowe ale tylko wtedy gdy jest poprowadzony jak maraton a nie sprint. Warto o tym pamiętać decydując się na taką formę reklamy zarówno w mediach tradycyjnych czy Internecie.