Zdecydowanie nie jest to to samo ale oba te procesy wzajemnie się przenikają i maja ze sobą dużo punktów stycznych. Jak się zabrać za planowanie i zakup mediów. Przede wszystkim dobrze jest opracować w firmie dokument strategiczny jakim jest media brief i realizując poszczególne punkty z jego listy zabrać się za planowanie mediów, czyli proces, w którym określa się w jaki sposób, kiedy, do kogo i za pomocą jakich kanałów należy dotrzeć z przekazem reklamowym. Gdy będzie ta kwestia rozstrzygnięta, można zabrać się za jej realizację, czyli właśnie zakup mediów. Tylko wykonanie media planu wcale nie musi być takie proste jak się wydaje. Wiąże się to z doskonałym rozeznaniem na rynku produktu lub usługi i idealną synchronizacją wykonania planu z planowaniem. Proces do wydania lub urzeczywistnienia i rozliczenia efektywnej kampanii reklamowej może przerosnąć zwykłą agencję reklamową, ponieważ to jest przepotężna kampania reklamowa nawet w niewielkiej firmie. Dlatego warto pokusić się o sprawdzony dom mediowy, jak na przykład Wow Media Metrics i nie martwić się czy zakup zepnie się z planowaniem. Dobry dom mediowy jest również pośrednikiem w zakupie powierzchni reklamowej czy czasu antenowego a także wykwalifikowanym doradcą, który w razie wątpliwości wszystko postawi do pionu. Pełen sukces planowania i zakupu mediów jest wypadkową pracy kilku zespołów zarówno po sobie jak i ze sobą. Mając to na uwadze trzeba zadbać o istotny przepływ informacji. Jest to podstawa udanej współpracy.
Czy planowanie i zakup mediów to to samo?
utworzone przez adminwz | mar 16, 2023 | Bez kategorii | 2 Komentarze
Bardzo przydatny artykuł. Bardzo mi się podobał, przyjemnie się go czytało.
Mądre, kontentowe treści. I to mi się właśnie podoba!